13.3.11

cassette.

Ilustração encontrada no flickr de Raquel Humphreys
http://www.flickr.com/photos/raquelhumphreys/2573635796/


Faz tempo que estou pra fazer esse post. Fitas cassete me trazem algumas boas lembranças:

- com 5 anos, um tio gravou a mim e minha prima Márcia cantando La Cucaracha em uma fita;
- aos 10 encontrei na rua uma fita do Elvis Presley que me acompanhou por anos;
- aos 12 gravava minhas músicas prediletas do rádio em fitas, e as ouvia incansavelmente;
- aos 13 reencontrei a fita da La Cucaracha, e minha prima eu eu resolvemos gravar uma nova música na mesma fita, foi uma do Red Hot Chilli Peppers.

Essas fitas devem estar em algum lugar. Por hora estão sumidas.

Fiz uma seleção de coisas legais que foram feitas por pessoas que certamente tem boas histórias para contar com fitas cassete também. Bem nostalgico.


x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x


A long time I'd like to make this post. Cassette Tape brings me some good memories:

- When I was 5 a uncle record my cousin Márcia and I singing La Cucaracha on tape;
- When I was 10 I found a Elvis Presley's Tape, that stay with me for years;
- When I was 12 I used to record my favorite radio musics and to listen tirelessly;
- When I was 13 I rediscovered La Cucaracha's tape and my cousin and I record another music on it, a Red Hot Chilli Peppers's one.

These tapes must be in some place. So far, they are missing.

I do a selection about great things done for people that certainly have good stories to tell about cassette tapes too. So nostalgic!












No comments:

Post a Comment